In 2020 is deze tegoedbon in het leven geroepen. Lees hieronder hoe het ook al weer zat.
Na de corona uitbraak in maart 2020 zijn alle reizen binnen en buiten Europa geannuleerd. Om dit hanteerbaar te maken gebeurde dit steeds op basis van de laatste ontwikkelingen.
Om te voorkomen dat reisbureaus dit in financieel opzicht niet zouden overleven is de Corona-tegoedbon in het leven geroepen.
Het initiatief voor het uitgeven van deze Corona-tegoedbon werd bekrachtigd door Minister Muylle en werd gepubliceerd in het Staatsblad (BS 20.03.2020).
Bovendien dekt de verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie de tegoedbonnen die zijn uitgegeven vóór 20 juni 2020.
De reiziger kon ervoor kiezen gebruik te maken van deze aan de hoofdboeker gebonden tegoedbon. Een groot deel van onze reizigers heeft dat ook gedaan.
Een ander deel van onze reizigers heeft na annulering van de reis hun reissom uitbetaald gekregen, of hun reis meteen omgeboekt naar een latere datum of een andere bestemming.
De waarde van de tegoedbon bedroeg de hele reissom, of een deel daarvan, met een maximum van € 5000,-. Bij een hogere reissom werd het restbedrag binnen dertig dagen aan de reiziger terugbetaald.
De tegoedbon is een jaar geldig. Binnen dat jaar kon hij worden ingezet voor het boeken van een nieuwe reis, en anders zou het bedrag worden terugbetaald.
Vanaf zes maanden na ontvangst kon de reiziger overigens al aangeven de tegoedbon uitbetaald te willen zien, wat dan gebeurde op de overeengekomen datum – een jaar na uitgifte van de Corona-tegoedbon.
Mocht de hoofdboeker de tegoedbon moeten of willen overdragen aan een andere deelnemer van de oorspronkelijke reis, dan kan hij/zij dat melden via [email protected] onder vermelding van naam, klantnummer (B-IB) en de persoon die de tegoedbon gaat overnemen.
Sinds juni 2021 lijkt de wereld stukje bij beetje weer open te gaan. De tegoedbon is dus voor meer en meer landen in te zetten.
We zetten het nog even voor je op een rijtje:
- kort voor verloop van de tegoedbon nemen we contact met je op
- je krijgt je geld terug, of je boekt een nieuwe reis
Dat boeken van een nieuwe reis kun je natuurlijk altijd doen. En bij vragen neem je contact met ons op.
Let op: voor reizen in 2021 gelden onze flexibele reisvoorwaarden.
Voor reizen met vertrek in 2022 gelden onze gewone reisvoorwaarden.