Ons flexibele (om)boekings- en annuleringsbeleid

Vanwege de coronacrisis hebben we een aangepast (om)boekings- en annuleringsbeleid geïntroduceerd. Zo kun je in de huidige situatie je reis uitstellen of juist een nieuwe reis vastleggen.

Boek je reis nu zonder aanbetaling én met zekerheid van gratis annuleren zonder opgaaf van reden.

Als ik nu een reis boek voor 2021, mag ik deze dan kosteloos annuleren?

Boek jij een reis tussen 25 januari 2021 en 1 december 2021 –  die vertrekt vóór 31 december 2021 –  dan profiteer je van onze flexibele (om)boekings- en annuleringsvoorwaarden1:

• Je doet géén aanbetaling bij boeking, maar betaalt je factuur pas zes weken voor vertrek. Bij boeking betaal je dus nog niets.

• Je kunt kosteloos jouw reis omboeken of annuleren tot 30 dagen voor vertrek² zonder opgave van reden3, indien je annuleringsverzekering niet uitkeert4.

• Bij een bewezen COVID-19 besmetting mag je jouw reis gratis annuleren tot een dag voor vertrek, indien je annuleringsverzekering niet uitkeert4.

• Je ontvangt je geld terug bij annulering.

Voor reizen in 2022 gelden onze normale reis- en annuleringsvoorwaarden.

1 Deze flexibele voorwaarden zijn alleen van toepassing op nieuwe boekingen gemaakt in de bovengenoemde periode.

2 Houd rekening met het feit dat eventuele al gemaakte vliegticketkosten (& daadwerkelijke annuleringskosten voor de Incatrail indien van toepassing) bij het omboeken of annuleren van jouw reis voor eigen rekening zijn. In deze bijzondere tijden zullen wij jou, indien er (vliegticket)kosten gemaakt gaan worden, vooraf hierover informeren. Zo kun je tijdig zelf de beslissing maken. 

Let wel: de premie van jouw eventuele kortlopende annuleringsverzekering, afgesloten via ons, wordt altijd in rekening gebracht.

3 Heb je geboekt tussen tussen 26 oktober 2020 en 25 januari 2021, dan geldt: je kunt kosteloos jouw reis omboeken OF annuleren tot 30 dagen voor vertrek² wanneer je vanwege COVID-19 niet naar de bestemming kunt afreizen.

4 Hierbij adviseren we jou om goed te kijken naar een annuleringsverzekering met COVID-19 dekking. Dit is terug te vinden in de polisvoorwaarden van je verzekering.

Kort voor vertrek: advies naar code rood

Wanneer het Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken binnen minder dan zeven dagen voor vertrek vanwege corona een positief reisadvies (code groen of oranje) verandert naar een negatief reisadvies (code rood), dan zullen wij de reis annuleren.

In dat geval kun je ervoor kiezen om de volledige reissom terug te krijgen of samen met ons te kijken naar het uitstellen of omboeken van je reis.

Als er nog geen negatief reisadvies is, maar je durft de reis toch niet aan, dan denken we ook graag met je mee over het verzetten van je reis naar een later datum, of het omboeken naar een andere bestemming.

Wij zullen bij het omboeken of uitstellen van je reis zo coulant mogelijk omgaan met eventuele bijkomende kosten.

Tijdens mijn reis: advies naar code rood

Wanneer het Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken tijdens je reis vanwege corona een positief reisadvies (code groen of oranje) verandert naar een negatief reisadvies (code rood), dan verandert er aan jouw rechten en plichten als afnemer van een pakketreis (vervoer én verblijf) niets.

Ook in deze situatie zijn wij als organisator van pakketreizen wettelijk verplicht om jou hulp en bijstand te bieden in het buitenland. Op basis van de lokale regels bepalen we of jouw reis veilig en op een voor jou prettige manier kan worden uitgevoerd - denk bijvoorbeeld aan de openstelling van bezienswaardigheden, publieke voorzieningen, restaurants en musea.

Wanneer dit niet het geval blijkt, zullen wij jou als reiziger binnen ‘redelijke termijn’ repatriëren. De niet-genoten reisdagen bij repatriëring worden in dit geval vergoed.